Ministerul Mediului a renuntat deocamdata la introducerea din 2010 a impozitului anual pe emisiile de dioxid de carbon, dar in schimb se vor ridica exceptiile de la plata taxei auto la prima inmatriculare pentru autovehiculele cu motoare Euro 4 cu capacitatea sub 2.000 cmc. Potrivit legislatiei in vigoare, masinile din categoria de poluare Euro 4, cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc, sunt scutite de taxa de poluare pe teritoriul Romaniei daca se inmatriculeaza pentru prima data, in perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009, in orice stat din Uniunea Europeana. Derogarea favoriza in special producatorul autohton de autovehicule de la Dacia Pitesti, guvernantii precizand la data adoptarii masurii ca "se preocupa in luarea deciziilor care sa asigure pastrarea locurilor de munca in economia romaneasca, iar la un loc de munca in industria constructoare sunt patru locuri de munca in industria furnizoare".
Decizia de suspendare a taxei a fost argumentata de Guvern prin analiza rezultatelor bugetare derulate pe durata ultimelor luni ale anului 2008 si prin "concluziile analizei gradului de adancire a crizei financiare si economice, care indica o scadere importanta a pietelor auto si a productiei industriei furnizoare, precum si prin masurile de sustinere a sectorului de automobile", afectat de criza financiara internationala.
"Autoritatile din Romania au decis sa nu mai prelungeasca derogarea pentru taxa auto la inmatricularea autovehiculelor cu Euro 4 sub 2.000 cmc, respectand, probabil, recomandarile in materie ale Uniunii Europene. Bineinteles ca o astfel de masura nu este benefica pentru industria auto, dar deciziile luate de Guvern trebuie respectate. Vom cauta solutii pentru ca aceia care cumpara sa nu simta foarte mult efectele taxei la prima inmatriculare, iar acest lucru s-ar putea realiza doar prin reducerea costurilor de fabricatie", ne-a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Comisia Europeana a solicitat, in iunie, autoritatilor din Romania sa modifice legislatia privind taxa de poluare auto, apreciind ca suspendarea taxei pentru anumite autovehicule este discriminatorie si urmarind protejarea industriei autohtone a masinilor noi. "Introducerea taxei de poluare pentru prima inmatriculare la autovehiculele cu motoare Euro 4 cu capacitatea sub 2.000 cmc nu va influenta foarte mult vanzarile. In acest an s-au aplicat numeroase facilitati pentru cei care doreau sa cumpere masini. Cei care doresc sa cumpere autovehicule nu vor fi neaparat impiedicati de aceasta taxa", a precizat Dinu Nicolaescu, director de Marketing la Autovit.
Articol aparut in ziarul Romania libera din 5 octombrie 2009
Foto: Romania libera
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu