Includerea in Programul national de innoire a parcului auto a persoanelor juridice, precum si acceptarea vehiculelor utilitare ar putea sustiune, in continuare, cu succes programul propriu-zis si ar avea un efect benefic asupra industriei auto, potrivit reprezentantilor intreprinderilor mici si mijlocii. Initiativa IMM-urilor este sustinuta si de producatorul autohton de autovehicule Dacia.
Consiliul national al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a propus includerea, incepand cu etapa a II-a, in cadrul Programului national de innoire a parcului auto (cunoscut sub numele de Programul "Rabla") a persoanelor juridice si a vehiculelor utilitare usoare. Ideea de a permite participarea la program a persoanelor juridice a fost vehiculata de oficialii Ministerului Mediului inca din 2007, insa a ramas nepusa in practica. Deocamdata, programul se adreseaza strict persoanelor fizice care doresc sa-si achizitioneze un autoturism nou in locul autoturismului uzat, vechi de peste 10 ani, predat in reteaua de colectare a vehiculelor scoase din uz.
"Propunem includerea, incepand cu etapa a doua (pentru perioada 1 iunie-31 august), in cadrul Programului 2009 de innoire a parcului auto national a persoanelor juridice, a leasingului, precum si a vehiculelor utilitare usoare. Aceasta initiativa a venit si la propunerea Dacia", a spus Ion Glisca, vicepresedintele Consiliului. Reprezentantii intreprinderilor mici si mijlocii apreciaza ca o astfel de masura ar ajuta la dezvoltarea Programului de innoire a parcului auto in conditiile reducerii drastice a vanzarilor de autoturisme. De asemenea, aceasta va avea un efect benefic si asupra furnizorilor de pe orizontala din industria auto, puternic afectati in ultima perioada de criza economica.
CNIPMMR a anuntat, ieri, citand datele Ministerului Mediului, ca pana pe 8 mai au fost emise note de acceptare pentru 7.364 de masini, dintr-o cota alocata de 20.000 de bucati. A doua faza a programului se va desfasura intre 1 iunie si 31 august.
Reprezentantii patronilor considera ca repartizarea cotelor din program ar trebui sa fie realizata in functie de cererea de pe piata, astfel incat firmele participante la program care reusesc sa vanda mai multe masini sa primeasca o cota mai mare. Dacia este singura marca ce a reusit sa-si epuizeze cota alocata, de 1.731 de masini.
"Cota trebuie sa fie data de piata pentru fiecare marca", a mai spus Glisca. Parcul auto din Romania este format din peste 3,6 milioane de vehicule, din care peste 60% au o vechime mai mare de 10 ani, iar 25% sunt fabricate cu mai bine de 20 de ani in urma.
» Etape trimestriale
Pentru 2009 a fost alocata suma de 3.800 lei pentru fiecare autoturism nou achizitionat in schimbul unuia uzat si predat in reteaua de colectare. In program pot aplica, deocamdata, doar persoanele fizice si sunt acceptate doar autoturismele mai vechi de zece ani. In acest an, numarul maxim de autovehicule care ar putea fi casate contra unei prime si a asumarii obligatiei de catre proprietar de a achizitiona o masina noua este de 60.000, in trei etape trimestriale de cate 20.000 de bucati.
Articol aparut in ziarul Romania libera din 20 mai 2009
Foto: Romania libera
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu