» Investitorii vor deveni din ce in ce mai selectivi si mai atenti la evaluarea riscurilor de piata.
» Activitatea intensa de investitii, din primele trei luni ale anului trecut, a generat 236 miliarde euro.
» In Romania, retailerii ar putea investi pana in 900 milioane euro in extinderea retelelor in 2008.
Investitiile in proprietati comerciale in Europa au urcat, anul trecut, la nivelul record de 236 de miliarde euro, comparativ cu 230 de miliarde euro, in 2006, in pofida declinului semnalat in ultimul trimestru.Declinul observat in trimestrul al patrulea nu a fost o evolutie surprinzatoare, avand in vedere efectele negative ale limitarii creditarii la nivel international. Astfel, valoarea totala a investitiilor in active imobiliare comerciale s-a plasat la 47,2 miliarde euro, in scadere cu circa 30% fata de perioada similara a anului 2006, potrivit estimarilor CB Richard Ellis.Alta viziune a investitorilorIn Marea Britanie a fost inregistrata cea mai importanta scadere la nivelul activitatii de investitii. Austria, Olanda si Spania au consemnat cresteri ale activitatii de investitii in ultimele 3 luni ale anului 2007.In pofida scaderii semnalate la sfarsitul anului trecut, activitatea intensa de investitii din primele 3 trimestre a generat un rezultat record, de 236 miliarde euro.Majoritatea pietelor europene au semnalat o crestere, in termeni anuali, la nivelul afacerilor din domeniul investitiilor in imobile comerciale, cele mai semnificative avansuri fiind semnalate in Franta, Germania si Olanda. Ratele mai mici ale dobanzilor si capitalurile semnificative vor sustine interesul pentru tranzactii in anul 2008, desi investitorii vor deveni mai selectivi si mai atenti la evaluarea riscurilor, a afirmat Jonathan Hull, director executiv al EMEA Capital Markets.35 de hipermarketuri noiIn ceea ce priveste perioada urmatoare, impactul limitarii creditarii asupra afacerilor in domeniul investitiilor ar putea persista si in prima jumatate a anului 2008. In pofida estimarilor privind reducerea activitatii in domeniu, investitorii care dispun de suficient capital, precum fondurile de investitii de stat, vor sustine piata. Pentru anul 2008, in Romania, retailerii ar putea investi pana la 900 milioane euro in extinderea retelelor. Companiile de retail ar putea deschide 150-170 de magazine pe piata romaneasca, fata de cele peste 115 de unitati comerciale finalizate in 2007, valoarea totala a investitiilor situandu-se intre 750 milioane euro si 900 de milioane de euro. In 2008, se estimeaza ca vor fi deschise circa 30-35 de hipermarketuri, intre 40 si 45 de supermarketuri si 75-90 de magazine cu discount.Numarul total de magazine apartinand comertului modern a crescut in acest an cu 97 de unitati, pana la un total de 369 de unitati comerciale, cu 36% mai multe decat in 2006, potrivit datelor firmei de cercetare MEMRB.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu