miercuri, 1 aprilie 2009

Producatorii de piese pentru Dacia au comenzi pana in august

Pana cel putin in anul 2010, criza de pe piata creditelor si declinul rapid al productiei de masini vor afecta puternic vanzarile producatorilor europeni de componente auto.

Producatorii de componente auto din Europa se vor confrunta in acest an cu o scadere accentuata a vanzarilor pe fondul diminuarii generale a cererii in industria de profil, situatie care se va prelungi foarte probabil si in 2010, potrivit unui raport al agentiei de evaluare financiara Moody’s. Pentru producatorii romani, insa, situatia este putin diferita, in sensul ca cei care furnizeaza piese catre Automobile Dacia vor avea cel putin o situatie stabila a comenzilor pana in luna august. Nu acelasi lucru se va intampla cu furnizorii care lucreaza pentru companii din vestul Europei.
Capacitatea producatorilor de componente de a mentine nivelul veniturilor, al profiturilor si al fluxului de capital in contextul declinului substantial al volumului productiei de vehicule va reprezenta un factor determinant in stabilirea ratingurilor in urmatoarele 12-18 luni, mai ales daca 2009 va fi un an mai prost decat s-a estimat.

"Ultimii trei ani au fost dificili pentru industria europeana a componentelor auto, dar 2009 va fi cel mai dificil, comparativ cu inceputul anilor ‘90", a declarat Rainer Neidnig, analist al Moody’s si autor al raportului. Nivelul actual al ratingurilor anticipeaza o scadere substantiala a vanzarilor in 2009 si faptul ca in 2010 nu va avea loc o imbunatatire notabila a situatiei. Calificativele ar putea fi insa revizuite in scadere in acest an, daca prognoza privind durata si amploarea crizei economice se va inrautati, avertizeaza Moody’s. "Bineinteles, mesajul raportului este de luat in considerare. Soarta producatorilor de componente auto este strans legata de cea a companiilor care asambleaza masini. Pe ansamblu, industria europeana de autovehicule e in declin din cauza crizei economice, deci situatia producatorilor de componente auto e una foarte dificila", a declarat Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) si vicepresedintele Automobile Dacia.

In Romania sunt peste 1.200 de companii care produc componente auto si in care lucreaza peste 100.000 de oameni. Numai in judetul Arges se afla concentrate circa 39% din totalul afacerilor din industria auto la nivel national, care au ajuns in 2008 la 10,7 miliarde de euro. "In Romania intalnim doua situatii. Furnizorii de componente care lucreaza pentru Dacia si ceilalti, care produc pentru beneficiari din Europa de Vest. Dacia a avut in primul trimestru exporturi de peste 80% si pana in luna august este aproape sigur ca furnizorii nu vor avea probleme. Ce se va intampla dupa luna august, inca nu putem anticipa. Furnizorii de componente auto care au beneficiari companii din Vest se confrunta cu anumite probleme si vor avea o scadere a comenzilor de 25-30%. Insa trebuie precizat ca, de obicei, furnizorii nu produc un sigur tip de produs, ci desfasoara si alte activitati", a precizat presedintele ACAROM.

Foto: romania libera;

Articol aparut in ziarul Romania libera din 2 aprilie 2009

Niciun comentariu: